notim..juz passing by~

bersederhanalah dlm persahabatan..
INSYAALLAH kelemahan tidak akan nampak
sebagai kelemahan :))

Monday, November 29, 2010

benci??dendam??uhm..

Hai syg2!hri ni tjuk kite bila hti sudah benci.. smua org wjib ade prasaan benci kt spe2 kn..memg adat manusia..bgitu jg aku.. ade je org yg aku benci.. bnyk kowt..haha.. (tp bersebab laa) even kita thu ALLAH xske kte saling membenci,tp kita tetap slg mmbnci kn??uhm..nokomen lah,sbb aku pon ade je feeling benci..hehe


Ble hti dh bnci sume bnda yg di buat oleh org tersebut even bnda baek kite tdk akn nmpk ia sbgai kbaekan.. stuju dgn aku??ble hti dah bnci jgk,susa utk kita memaafkan dia even dia dah mintak maaf ngn kita.. ade je bnda yg bt kita teringt blek mse2 tersebut seterusnya menghangatkan lg perasaan bnci tuu.. aku memg phm.. sbb aku slh seorg mkhluk ALLAH yg bercirikan perwatakan tersebut..(ruponyo??)haha.. once I hate,4eva I’ll hate!!tp… aku boley pk lg.. kalo aku benci aku dpt ape kn?so aku plh utk tdk membenci sebalik nya set dlm kpla otak aku lantak dia laa nk bt pape pon..jnji xkcau hdup aku…sbb kbur masing2…kn?



Tp korg sume msti thu..ble je kte benci org msti ade je org yg benci kte.. adat dunia.. so,aku prefer baek aku xbnci spe2..sbb aku tanak org benci aku…trus trg aku ckp,ble aku thu ade org bnci aku memg hdup aku xtenang! Kpale aku juz pk ‘nape ek  dia bnci aku?’ ‘ape aku dh bt haa?’ soalan2 tersebut msti mncul! Ble aku pk2 blek,xptot kita bnci org.. sbb ALLAH da jdikan umatnya bermacam2 ragam,,kita sbgai slh stu hmba nya harus sbr dan mndoakan kekurangan org laen supaya org laen jg boleh mndoakan kekurgn dri kte.. sbb kita pon bnyk kekurangan kn.. kpd pmbca2 skalian.. harap kita tdk slg membnci..sbb bnci adlh stu amalan syaitan.. syangilah anda antara stu sme laen,supaya hdup kita sntiasa bhagia dan aman tnpe DENDAM di hati.. tu je ,, ;))


Post ney tdk di tujukan utk spe2..juz maw kongsi dan pngjrn/tauladan  utk kte sme2 mginsafi kelemahan dri kita..(tbo2 jdy ustazah mley nih!)haha..ok daaa syg2!mmuahh….

No comments:

Post a Comment