notim..juz passing by~

bersederhanalah dlm persahabatan..
INSYAALLAH kelemahan tidak akan nampak
sebagai kelemahan :))

Saturday, November 27, 2010

ABE YIE!!huhee




Abg aku..seorg yg gler2!bengom2!n agk cermat sdkt!haahaha…(sbb slalu je aku mntk duit kdg2 je dpt..)tp xpelaa,atleaz ade kdg2 tu dia bg laa even mlut dia xhenti2 bebel!haha..abg aku yg nii agk perfect hdup nya..ade rumah besa,kete besa2..wlpon klulusan lpsn SPM je..dia bermula dri bwh(kuli) n trus2 naik smpai laa jdy cm skang..(bos)..tp skang blog ni bkn nk cter sl idop dia,klo nk cter sl idop dia sruh dia bt blog sndrian berhad la kn?hahaha..




Tadelaa,smlm aku borak2 ng abg ni..borak punyer borak mka kluar laa stu cter sl kwn dia ni..kwn dia ni dlu seorg yg kye gler,then di ishtihar muflis!so idop dorg skeluarga derita laa sdkt…abg aku laa yg bnyk tlg dorg.. kwn abg aku ni dlu bkk kedai kete,then kdai tu lingkup..so dia cgr ruma dia kt bnk  pstu xterbyr..smpaila dia hutg ng ceti..pstu xterbyr jgk..ade stu hri tu ceti culik dia bwk pergi siam!4 hri kowt xblek ruma..glerr ceti!hutg 4k je dh culik 4hri!!!then wife dia col abg aku mntk tlg..’yie,tadop ore laen dh buleh tlum ni..yie jh..kito arp ko yie jh’ smbil ngis2!abg aku pon tlg laabyr dorg puyer  hutg..kdg2 tu dorg dtg uma abg aku,dtg mntk beras nk bg ank2 mkn,.ank2 dorg lapa..abg aku pon bknnyer ade beras uma dia..so abg aku bg laa duit utk dorg beli beras..(baek kn abg aku?)hehe.. tp ni sume citer lme..

Smpai la skanng..kwn dia dh kya blek!!dpt duit cash 900 000!!fuhh gilaak sih!hmpir nk jdy jutawan kowt~ then dtg kdai abg aku (dgn tjuan nk bls blek ape yg abg aku da tlg dorg kn) dtg laa si huby ng wifey ni..’yie,300 000 kito peruntukkn utk yie!yie oyp jh nk wt gpo..amep duik ni..cash!!’ 300 00??huhh,kete Honda dh boleh bli tuuu (kete idaman aku!) hehehe… abg aku mcm xblh nk time laa..bnyk kowt!puas dorg msm muka ng abg aku..pjuk abg aku..tp abg aku tolak!dlm berjam2 jgk r dorg duk kedai abg aku..(mcm xnk blek slagi abg aku xstuju nk ambik) abg aku pon ckp ‘nty laa yie blep bicey ng ore tno yie dlu’ dorg pon time je kptsn abg aku.. mka abg aku blek laa discus ng wife dia..wife dia xbg!sbb tkot nnty pening!duit tu bnyk sgt laa..tp diorg nk jgk abg aku ambik duit tuh!so abg aku trpksa la time..abg aku bknnyer ambik sume sxgus 300 000 tu,skang dia bru ambik 78 000 bt bli mesin inkjet stu lg ltak kt kdai advertising dia tu…si kwn dia tu slalu je nk bg duit,tp abg aku mcm tolak la.. tp kalo aku?300 000 rbu tuh aku ambik pergi shopim!!haha..bez gler kowt..mcm2 dh boley bli!nk bt stu rumah bangle pon da boleh ng duit sbyk tuh!fuhh~ hahaha…konklusi,slagi kita boleh tlg juztlg k..xya nk berkira2,,..insyaALLAH DIA akn tllg kita blek…


  abe yie n fmly...

No comments:

Post a Comment